بازی هوش در 7 مرحله برای فعالیت مغز

دیجی مجله بازی هوش

اگه می خواهید سطح هوشتون رو افزایش بدین، این ۷ بازی فکری رو  انجام بدین . با این بازی های فکری، سریعتر، واضح تر، و خلاقانه تر فکر می کنین.

انجام دادن تمرینات ذهنی به صورت مداوم ذهنتون رو پویاتر و فعالتر نگه می داره.

افرادی که فعالیتهای ذهنی انجام میدن  ۶۳درصد کمتر از افرادی که به ندرت فعالیتهای فکری دارن درمعرض ابتلا به زوال عقل هستن. محققان به این نتیجه رسیدن که بزرگسالایی که بازی های فکری رو به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام میدن به طور چشمگیری هوششون بهتر از بقیه میشه.

بازی های فکری که اینجا معرفی میشن هم برای همین منظور طراحی شدن. بازی های فکری زیر بازی هایی برای بالابردن قوه ادراک و هوش شخصه.

انجام دادن این بازی ها، همراه با خوردن غذاهای مناسب و ورزش کردن می تونه قدرت ذهنی و فکری شما رو تا حد زیادی بالا ببره پس امتحان کنید.

۱ ) بازی رنگ ها

تواناییتون رو به چالش بکشید تا تمرکز پیدا کنید.

دیجی مجله بازی هوش
game for brain,بازی فکری

۲ ) بازی فقط با ۷ کلمه


قوه تخیلتون را با این تست شفاهی امتحان کنید. یک داستان کوتاه بنویسید و فقط از ۷ کلمه استفاده کنید. 


۳ ) جهت مخالف


با انجام دادن کارهای روزمره تون با دست مخالف (اگر چپ دست هستین، از دست راستتون استفاده کنید) بین سلولهای مغز اتصال ایجاد کنید. اگر راست دست هستین، از دست چپتون برای کارهای روزمره مثه مسواک زدن، شانه کردن مو، و خوردن استفاده کنید. حتی سعی کنید با دست چپتون بنویسید.

با این کار متوجه میشین برای انجام کارها با دست موافق مغز به بخش خاصی رجوع میکنه و اون کار رو انجام میده(به صورت روتین )اما زمانی که با دست مخالف انجام میدین مغز برای انجامش دنبال راه حل جدید میگرده و این باعث میشه مغزتون فعال تر بشه .


۴ ) تصاویر موردنظر رو پیدا کنید


این روش به شما کمک می کنه تا مهارت جستجوی تصویری تون رو تقویت کنید. جدولی از نشانه های مختلف تهیه کنید. برای هر کدوم از این نشانه ها ۳۰ ثانیه وقت بذارید، و ببینید نشانه هایی که در بالای جدول آمده س، هرکدوم چند بار در جدول تکرار شدن.

game for brain,بازی فکری

۵ ) به خاطر سپردن تصاویر موجود در عکس


حافظه تصویری تون رو تمرین بدین. عکسی رو به مدت ۱۱ دقیقه ببینید. بعد عکس رو از چشمتون پنهان کنید و هرچی در عکس دیدین و به خاطر میارید رو یادداشت کنید. یکبار دیگه امتحان کنید اما قبل از اینکه شروع کنید یه نفس عمیق بکشید و به عکس دقت کنید. دفعه دوم بهتر نبود؟ 

game for brain,بازی فکری
دیجی مجله بازی هوش

۶ ) یادداشت برداری

خودتون رو به یادداشت برداری عادت بدین. هرزمانی که اطلاعات مهمی دریافت کردین یادداشت کنین مثلا موقع مراجعه به پزشک،وکیل یا هر موقعیتی که ممکنه موجب استرس و عصبانیت شما بشه و باعث بشه که ذهن و حافظه شما رو بپوشونه. یادداشت برداری در کار هم خیلی مهمه. چند برگه سفید رو در یه فایل بذارین و هنگام برگزاری جلساتتون از اون استفاده کنین تا نکات مهمی که درجلسه تون مطرح شده رو ثبت و ضبط کنین.

۷) شمارش معکوس


در اینجا یه تمرین فکری آورده شده که به ذهن تون کمک می کنه. این سه تمرین زیر رو انجام بدین.

* از ۲۰۰ شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر شماره ۵ عدد کم کنین یعنی با اختلاف ۵ عدد شمارش معکوس رو انجام بدین.

* از ۱۵۰ شروع کنین، با اختلاف ۷ شماره شمارش معکوس رو انجام بدین. (از هر عدد، ۷ تا کم کنین و شمارش معکوس رو انجام بدین)

* از ۱۰۰ شروع کنین، با اختلاف ۳ شماره، شمارش معکوس رو انجام بدین. (از هر عدد، ۳تا کم کنین و شمارش معکوس رو انجام بدین)

موفق باشید : )

دیدگاهتان را بنویسید